:: Pekan Telupid ::

OK… Tadi dah tengok jalan nak keluar (menuju jalan utama). Pekan terhampir adalah Pekan Telupid. Ia terletak di tengah2 perjalanan antara KK dan Sandakan. Walaubagaimanapun, pekan ini tidaklah seindah yg dibayangkan. Ciput aje. Akan tetapi kalau nak beli barang2 asas tu ada la. Cuma mahal sikit aje… Berikut adalah jarak dari :

  1. Telupid ke Ranau : lebih kurang 94km
  2. Telupid ke KK : lebih kurang 200km
  3. Telupid ke Sandakan : lebih kurang 80km

Cakap kosong tak gunakan. Sekarang aku postkan gambar pekan Telupid yg “cantik”.

    • lalalala
    • March 4th, 2009

    miss this person who’s snap these pic…😦

    • bryan
    • August 29th, 2009

    huhuhu…kmu kutuk kampung ake je…..

    • fadlymas
    • August 29th, 2009

    Bukan kutuk Bryan tapi menyindir pihak yang “berkenaan”. Kot2 dia org baca, mana tahu Pekan Telupid akan dapat projek pembangunan. Kita juga yang untung dan bangga… Betul tak ?

    • almah willie
    • September 4th, 2011

    biarpun tlupid cm ni tp…tlupid mempunyai kelebihan yang tersendiri

    • wawa
    • March 2nd, 2012

    walaupun tak cantik…tp sy tetap syg telupid…

    • fadlymas
    • March 11th, 2012

    Saya juga sayang.. Cuma kecewa mengapa Pekan Telupid terpinggir dari kemajuan yang sepatutnya dapat. Kan seronok kalau Pekan Telupid ada bank.

    • prakash
    • February 21st, 2015

    Pekan ini masih dalam kenangan saya.saya bertugas di smk entilibon.tapi I menetap rumah sewa dekat jambatan.telupid.tuan rumah saya babu masa tuan rumah dah 90 tahun.babu dijaga oleh pavlos org timor.saya sewa bilik atas.bawah adalah kedai runcit.ini tahun 2000-2004 masa saya kerja sana.sekarang ada kat kedah.4 tahun kerja sana.now tak tau tuan rumah saya ada sana.dah 10 tahun berlalu.

    • prakash
    • February 21st, 2015

    Ramai kawan saya.ada kat telupid.antaranya ialah..felix oni.jahum .lozly.phinus.jalibin.jewi.maklus.utsliah.durbi.liang nanangsekarang tak lagi mereka masih sana. Telupip perlukan kemajuan.itu harapan saya.

    • fadlymas
    • February 22nd, 2015

    Rasanya kita sempat bertugas bersama di daerah sama. Saya di SK Ansuan. Satu badge dgn Cikgu Saiful, Gideon… Saya juga sudah bertugas di Smnjg, Negeri Sembilan… Telupid tetap dalam kenangan.

    • fadlymas
    • February 22nd, 2015

    Saya tak sabar menanti perubahan pekan Telupid ini…

    • prakash
    • February 22nd, 2015

    Telupid kaya dengan khazanah alam semula jadi.akan maju membangun tanpa pencemaran dan pencerobohan.

    • prakash
    • February 22nd, 2015

    Fadlymas mungkin kenal saya atau kawan kawan saya masa saya kerja kat telupid .2004 saya dah pindah kedah.masa itu kami sewa kat jambatan sungai telupid.kawan saya masa itu ialah hanafi.zarihan.khairudin.zul.syaril.ramai lagi.mungkin fadlymas kenal mereka

    • prakash
    • February 22nd, 2015

    Fadlymas. Watapps saya.kita boleh kongsi pengalaman.add me whataap jika ada.016-5201930.atau sms saya.

    • prakash
    • February 23rd, 2015

    Ikan air tawar boleh dapat di pekan telupid.masakan ikan patin memang sedap.I suka makan di pekan telupid.jalan raya ke entilibon mencabar tapi utk saya dah biasa.

    • prakash
    • February 23rd, 2015

    Ikan patin boleh dapat di peka telupid.memang sedap utk makan.dalam kenangan.

    • prakash
    • February 23rd, 2015

    Bagi saya pekan telupid unik.masa pesta keamatan suasana meriah .dengan ratu cantik.tarian magunatip.undung gdau semua

  1. June 17th, 2014

Leave a Reply

